15 juli 2009

Feberskrutt

Lilla skruttan har feber:( Hon kändes lite varm i går tyckte jag och kollade tempen. Hade inte räknat med att siffrorna skulle klättra upp över 39 grader. I natt var det kalabalik. En liten stund efter att jag gått och lagt mig vid tolvtiden vaknade hon och vi lyfte över henne till oss. Sen snurrade hon, bökade runt och nöp mig i flera timmar.

I dag skulle vi vart på treårskalas. Jag hade verkligen tänkt att vi skulle komma iväg för hon var ändå rätt pigg på förmiddan. Efter middagsluren mådde hon därimot inget vidare. Jag hoppades att hon bara var nyvaken och grinig och fixade iordning både henne och mig. Men med skorna på och redo att fara såg hon så varm och mosig ut att jag ändrade mig och stannade hemma. Får bli kalas en annan dag.

Det känns som att semestern bara går och jag sitter hemma, inne. Irma och jag går varandra på nerverna när vi är själva. Första semesterveckan var det så varmt att man knappt kunde ta med henne ut. Sen regnade det en hel vecka och nu är hon sjuk...

Micke har målat klart hela andra långsidan på huset idag. Det betyder att det bara är kortsidorna kvar innan vi kan pusta ut och hitta på nåt kul. Hoppas vädret håller så vi kan vara lite effekktiva. Så fort Irma blir bättre ska jag dumpa henne hos farmor och farfar så jag också kan måla.

Har köpt vadd och vitt tyg och ska börja sy lite dockvagnskläder med tyget från mammsen! Har förresten sålt mina IKEA-fåtöljer idag med. Fick 1000 spänn för dem. (Som jag redan bränt på ICA, mat är sviiiiiiiindyyyyyyyyyyyyrt och tråååååååkigt att köpa!!!).

Färdiggnällt för idag:)

Inga kommentarer: