29 augusti 2008

Spaning på Ohlssons tyger

Knäppte runt på lite snygga tyger hos Ohlssons tyger på Östra Torggatan. Vet inte vad jag skulle ha dem till, men man blir så sugen på att kunna sy när man är i en tygaffär!

Det grå ulltyget skulle vara skitsnyggt på mina femtiotalsfåtöljer från farmor. Måste bara komma på ett bra sätt att klä om dem. Kanske kunde det passa fint på kökssoffan med om jag målardem vit? Det sticks lite ju, men man ska ju inte klä sig i det.

Sen var det massa lintyger (tror jag det var) med söta mönster, blandannat bublor:-) Kanske ser lite väl "hemslöjdsaktigt" ut, jag vet inte. Vet inte vad jag skulle ha det till heller. Tänt att ha nåt tyg i hallan, som en panelgardin mot väggen eller så för att lätta upp lite.

Det vilda blomtyget var bara vilt. Och snyggt. Men knappast användbart hemma hos mig...eller?

Sidentygerna var mest coola tillsammans, ingen aning om vad det skulle kunna bli. De var bara så vackra när de låg där på rad.

De vita nyckelpigorna var mysiga till snuttisar eller liknande, väldigt mjukt tyg.

Det röd/svarta kökstyget passar väl inget vidare om jag ska köra på blåa nyanser annars skulle det kunna vara lite coolt att göra små kappor eller hissgardiner till de små köksfönstren. Kanske passar till handdukar annars?


Inga kommentarer: