29 augusti 2008

Pianonoter

I min strävan att rensa och packa inför flytten tog jag idag tag i en låda som jag verkligen dragit mig för. En kartong full med pianonoter från Mickes farmor som vi fick när vi fick pianot. Mycket är väldigt trasigt men jag delade upp det i olika högar. En hög med alla trasiga som ska ner i en kartong igen och ställas undan för ev framtida bruk. Hoppas på att Irma vill lära sig spela piano nu när vi har ett och varken jag eller Micke kan:-) En hög blev noter till barnsånger som jag ska kika lite närmare på. Känner knappt igen nån fast jag tycker att jag kan många barnsånger. Där fanns och en sliten bok av Bauer. Vet inte om jag ska ta tillvara bilderna och rama in till Irma kanske, de är ju verkligen underbara. Kanske är att skända boken, men den är inte hel ändå. Sista högen var häftena på bilden. Coola framsidor som jag funderar på att rama in. Skulle kosta ca 400:- att köpa clipsramar till alla 21 st och det är ju inte så farligt. Tyckte att de var snygga och som tur var tyckte Micke det med. Var lite tveksam till vad han skulle tycka. Vi har inte riktigt samma smak:-)
Tror det kan bli en rätt cool vägg i gästrummet eller kontoret tillsammans med mina femtiotalsfåtöljer som jag fått av min farmor. En golvlampa med tidsenlig skärm till så kan det bli hur snyggt som helst. Lite synd bara på alla spokhål det skulle krävasi de nya väggarna:-(

Inga kommentarer: