01 december 2009

Bakom första luckan i adventskalendern...

...gömmer sig en nötkräm! Nostalgi! Irmas skepsis till att suga på en plastpåse övergick ganska snart i "me, me, meeee". Efterssom vi inte kom på att vi skulle öppna paketet förrän en halvtimma innan läggdags så fick hon inte hela. Fick muta henne med att få leka med kameran för att hon skulle släppa fokus på den halva nötkrämen.

Kalendern har inte kommit upp ännu, vill liksom inte spika fyra hål i de nya väggarna för nåt som hänger uppe i 24 dagar per år. Ska nog fixa nån slags anordning så jag klara mig på en spik.



I söndags, på första advent, kom mormor på besök. Redan till frukost. Elljusstaken hade jag lyckats få fram kvällen innan men till stjärnan i vardagsrummet fattades en mojäng till lampan och till stjärnan i köket fattades hela armaturen. Saknade dessutom adventsljusstaken. Skickade upp Micke på vinden, i morgonrock, för att leta efter jullådan. Utan resultat. Efter en bra stunds letande hittade vi lådan i containern. Där fanns två stakar och både mojängen och armaturen. Ljus i vårt hus! Irma var med och tände första ljuset:



Efter frukost bakade Irma och Mormor saffransbutterkaka. Luktade jäääättegott men det blev ingen provsmak för kakorna ska jag bjuda på när mina kollegor kommer hit för årets sista APT. Irma slickade skålen och var så nöjd över att få stå brevid mormor och titta på! Tack snälla mor för hjälpen!

2 kommentarer:

Melkers Mamma sa...

Vad skoj att springa på dig i sajberrymden :) Hoppas allt är bra med er! Vad spännande med husbygge och vilka fina smycken du tillverkar! Här kommer jag hänga framöver, tror jag :) Kram Jennie från föräldragruppen

Lina sa...

Vi får hålla lite koll på varandra så kanske vi ses på nån föräldragruppsreunion framöver, det vore kul!