22 november 2009

Ännu en helg

Lördag: Irmas värsta dag någonsin tror jag. Grinade hela förmiddagen. Ömsom låg hon på golvet och grinade. Ömsom ville hon sitta i knä och bli tröstad. Men jag fick inte röra henne. Och hon skulle rivas lite för att visa att hon var missnöjd. Tillslut lade jag henne i vagnen och hon somnade på 2sec och sov i tre (!) timmar.
Vid lunch kom Kajsa över och käkade med oss. När hon skulle gå hem tog Irma på sig stövlarna och skulle följa med. Snälla moster tog med henne och bakade bullar:) Själv hann jag damsuga, skura, putsa fönster, måla Irmas säng och pyssla innan vi blev bjudna på nybakta bullar.
Eftermiddagen fortsatte som förmiddagen...

Söndag: Irmas bästa dag någonsin?! Hon vaknade 9,45 och hela förmiddagen gick hon omkring och sa -"lolit"! Alla leksakerna var loliga, frukostägget var loliga för att inte tala om vad jag och Micke var loliga! Middagsluren sov hon på pappsens arm i soffan medan jag tog en tur ner till civilisationen. På eftermiddan kom Lisa L och vi kikade lite på hennes Photoshop-uppgifter. Irma skrotade runt o var gullig hela tiden och gosade till och med lite med foten på Lisa:)

Tror att det var biverkningar efter 1,5-års vaccineringen som ställde till det. Det kunde komma upp till 18 dagar efteråt. På tal om det...kollade upp hur svininfluensasprutan funkade att ta efter att ha tagit vanliga vaccinet. 4 veckor efteråt kunde man tidigast ta den. Kunde kanske BVC informerat mig om så vi kunde tagit ställning till om vilken vi prioriterade, eller?! Nu kan vi inte ta svininfluensasprutan på ytterligare 2 veckor...

Inga kommentarer: