24 augusti 2009

Vilken bra dag!

Satt i möte hela förmiddagen och fick lingontårta. Slutade jobba klockan tre och kände att jag hunnit det jag skulle. Irma var på bra humör när jag kom hem och hade både ätit, sovit och vart på pottan bra. (Det är ordning på farfar.) Micke är på bankörning med porchen så jag och Irma drog ner till stan och fikade med Anna och Yasmine i museiparken.
Irma, som vart på så dåligt humör sedan hon var sjuk i förra veckan, var på strålande humör. När vi kom hem käkade vi gröt, pottade och bortsade tänderna. Ingen teve på på hela kvällen. Läste om Totte och mormors katt i vår säng och sen la jag Irma i hennes säng. Som vanligt skrek hon helt galet mycket varje gång jag försöker att gå och lägga henne själv. MEN - denna gången somnade hon faktiskt själv i sängen för första gången ever! Det tog nästan en timme och hon somnade med fötterna på kudden, men det är bra ändå!

Får lite dåligt samvete ibland att vi inte gett henne några fasta rutiner. Imorgon börjar inskolningen hos dagmamman och då hoppas jag att vi får lite struktur på tillvaron. Nu är hon långt över ett år och vi kan inte bära henne till söms varje kväll, dags att lära sig att det är okej att somna själv. Femminutersmetoden kanske ska få en chans till, liksom ikväll...??

Lägger in en bild på mitt senaste pärlalster,
Lovebug, tillägnad min lilla Lotta:)

1 kommentar:

SkogsKajsa sa...

Den e jättesöt dendär buggen! Fattade inte först att det var du som gjort den! Trodde de va köpt *skäms*.