03 augusti 2009

Underbara sol!

Idag har jag solat för första gången i sommar, även om det bara var en kortis. Tog en filt med mig ut och la mig på "gräsmattan". Har längtat hela våren efter den där känslan när solen lyser på en och hela ansiktet känns alldeles varmt och ljust. Av nån anledning, eller av en massa anledningar, har jag inte hunnit med det i sommar. Det blev inte en så lång vistelse på filten för myggen var rätt hungriga o det var inte riktigt nån ro att få då.

När Irmis sovit middag packade vi en picknickkorg och åkte till Bomstabaden! Messade och kollade om familjen Lisa och Richard ville med och de var hemma o lediga alla fyra. Vi fikade och försökte prata men mesta tiden gick nog åt till att jaga Irma och grabbarna. Ja, inte Theo kanske men minstingarna. Det är bara ett halvår ungefär mellan Irma och Malte.

På vägen hem ringde jag Monkan och gjorde klart planerna för Orust-semestern till helgen! Ska bli riktigt gôtt att komma iväg! Håller tummarna på att vädret håller!

I SOL

Inga kommentarer: