16 augusti 2009

-En mycket pustig dag, sa Puh

Varför kan jag aldrig komma isäng i tid. Jag ska bara en massa saker om kvällarna, varje kväll. Idag har jag legat en stund på spikmattan som jag lånat av Itis. Både på rygg och mage. Det ena var trevligare än det andra, gissa vilket:) Så har jag sörplat te vid datorn samtidigt som jag beställt (ännu mer) pärl-grejjer. Tror säkert att den som tittar in här igen kommer att få se smakprov på mina alster:) Lovade mig själv att jag skulle hålla mig under 100:- när jag beställde...vad jag glömde tänka in i kontraktet med mig själv var hur många gånger jag fick beställa för bara 100:-...jag är allt bra lättlurad jag...

Jo, så till det pustiga vädret då...jag och Irma trotsade det, skogsmullar som vi är. Här sitter Irma och käkar lingon. Massor av lingon! Hittade några blåbär också, men de verkar vara senare. Nemis mössa och nya jackan som Itis köpte med från Ullared satt som smäck, nu när det börjar blåsa höstvindar på Rudskogen. (Vita byxor i lingonriset - där hade Irmas mamma inte tänkt till så bra.) Visst ser det ut som att vi sitter mitt ute i skogen?! Faktum är att vi sitter precis bakom delesten framför huset:)



Efter middagsluren åkte vi till kusinerna i Högboda. Här visar Emmie sitt nya hus. Poppis! Lite svårt att fota med telefonkameran bara, för mycket bus i flickorna för att sitta stilla. Fick blodpudding och sen fika. Och så lekte vi en massa såklart. Itis hår fick ingen färg, fast det var därför vi var där. Nannan gång sis!



Nannedags för längesen! I morgon är det jobb igen. Är produktionsvecka av tidningen så det lär bli en hel del övertid. Fast jag tror jag ligger bra till ändå, hann mycket förra veckan. På tisdag börjar inskolningen hos dagmamman för Irma. Hade velat vara med, men kanske kan vara med lite andra veckan.

Skulle igentligen vilja skriva ett lååååångt inlägg om hur orättvist det känns mot Irma att lämna bort henne om dagarna, men det orkar jag inte engagera mig i nu. (Jag tycker att det är toppen att hon får leka med andra barn och det är inte själva bortlämnandet som stör mig. Jag vill absolut inte gå hemma med henne hela dagarna, jag vill jobba. Men jag tycker att det är orättvist att man ska börja ruta in dagen med tidiga mornar, stress, tidspassande osv redan när hon är ett år. Sen fortsätter det så ända tills man blir pensionär. Fatta att vi hade det bra när vi var små!)

Natti! (Klockan är 00.01...Micke snarkar...)

Inga kommentarer: