14 mars 2009

Örngott --> Förklädesklänning

Hittade ett örngott hemma hos min käre far. Gillar ju alls inte gult, men tyckte att det här var lite charmigt. Dessutom passar Irma rätt bra i gult (och rosa...), till mitt stora förtret. Här är de olika bitarna som jag klippt till, ett fram och två bak. Har ingen aning om det är så man ska göra, gjorde mönstret själv utifrån en av Irmas tröjor. Som muddar (vita) fick jag kassera ett av mina linnen. Var på tygaffären på Våxnäs och försökte få tag i mudd, men de hade ingen. (?!) Därimot hade de jättefina, vita, tygklädda knappar som jag köpte till. Den är ihopsydd, med muddar och knapparna är fästa. Nu ligger den uppe hos Kajsa och väntar på tryckknappar i ryggen. Bildbevis på att jag lyckats tråckla ihop något som kan likna ett plagg i tyg kommer senare!







Inga kommentarer: