15 mars 2009

Jag behöver lite tyckande

1. Ska jag måla bordet vitt? Gillar modellen, den är okej. Inte kul, men praktisk. Men bordet är i teak och golvet i ek... Funderat på att byta mattan mot en mörkturkos eller liknande. Vitt funkar inte längre med Irma-grisen:) Då blir det kanske snyggare med ett vitt bord? Hilfe!

2. Tavlor på väggen bakom soffan. Hittar inget jag tycker om! Har köpt ramar att spänna upp tyg på men jag hittar inget tyg jag gillar heller. Kanske ska köpa en tapetrulle och klä en ram med. Kanske samma som bli bakom teven sen. (Inte bestämt vilken, men en mörkblå med typ medaljonger eller nåt.) Har du sett nåt snyggt du kan tipsa om? ALLA förslag är mer än välkomna!

1 kommentar:

karolina sa...

Jag tycker inte att du ska måla bordet. Jag målade min teak bord svarta en gång i tiden... men i efterhand så hade det varit snyggare o låta dem vara... jag tycker inte det stör med golvet... :) Ang. mattan. Vad är det för färg du har i gardinerna? Är de mörkgrå? Det hade oxå varit snyggt på en matta, fast... allt ludd o sånt syns ganska mycket på en mörkare matta... hmm svårt det där...

Karolina från HBG :)