09 december 2008

Nytt jobb

I dag gjorde jag andra dagen på mitt nya jobb. Har fått tjänstledigt från mitt vanliga jobb på spa för att jobba som kommuninformatör fram till oktober 2009. Antar att inte alla dagar är lika glassiga som idag. Började dagen med ett kommunledningsmöte med kaffe, lussekatter och pepparkakor. Försökte hänga med bäst det gick i svängarna vad de andra pratade om. Kommuner använder väldigt mååånga förkortningar för allt. Två- och trebokstavskombinationer till förskräckelse, hur ska jag lära mig alla dem på tio månader!? Efter lunch tog hon som jag ska vicka för med mig på en byggdetur. Blev Deje mest. Skolor, kyrkor, hembyggdsgårdar, industrier, kulturhus mm. Sen var vi en sväng på turistbyrån och hälsade på, ska väl jobba endel med dem så det var ju bra! Sen var det dags att gå hem!

Värsta glassiga att bara jobba 75%! Sextimmarsdagar är ju alldeles lagom! Hemma på torpet satt mina svärpärom och vaktade Irma. Gulliga dom har tagit ledigt hela veckan för att passa henne. Ovärdeligt efterssom vi inte hade ordnat det med barnvakt när jag hoppade på jobbet. Nästa vecka har vi inget klart, ska nog ringa några samtal till folk som lovat ställa upp...

Fotar sista godisbilderna nu och ska återgå till det!

Hejs.

Inga kommentarer: