05 augusti 2008

Snyltbloggar

Är hemma hos Kajsa och snyltar på hennes internet...man blir ju helt handikappad utan! Kom på att jag tex slängt alla telefonkataloger för "jag har ju ändå internet". Lagomt tjatigt att behöva ringa Kajsa varje gång jag ska kolla nåt.

Igår satt jag och gjorde nya illustrationer i samma stil som äpplena. Det blev humlor med inspiration från en body jag fotade på Åhlens. Så blev det ankor och björnar också. Humlorna blev roligast, men jag kan ju inte visa dem.

Köpte kanintyget "Stampe" från Åhlens som jag visat tidigare. Tänkte sy barnvagnssängkläder. Har ett vitt kantband som jag ska försöka sätta dit på nåt sätt med, snyggt när det skärs av nån gång. Hittade också ett barntyg med världskartan på. De olika kontinenterna med djur som är typiska för platserna. Inte överdrivet snyggt kanske men lite roligt. Och så kan man ju lära sig lite geografi:) Bad David att rädda en madrass vi kastade när vi städade på mor o fars garderob. Kommer bli skitbra i storlek till mjuk geografitavla!

Inga kommentarer: