23 juli 2008

Timestamp 00.00

Sitter hemma hos käre far och nattsuddar. Han och Micke sitter på altanen och dricker öl. Jag har precis nattat lillan och kände inte för att lyssna på deras historier. (Pappas historier.) Idag har vi varit hos Lisa och Richard i Galtvika och druckit kaffe och käkat äppelpaj. Det är så mysigt där, jag skulle ochså vilja ha ett sådant ställe att rymma verkligheten till. Fast om jag hade det så skulle det säkerligen inte bli av i alla fall. När var jag i Kallebu senast till exempel. Eller när bodde jag en natt i bygget? Nä, jag får vänta på mitt hus och sen ska jag vara alldeles nöjd med det. Vem behöver en avlägsen tillflyksort när man bor som där?! Längtar jätte!

Theo och Malte är sä söta. De börjar bli så stora båda två! Tog en massa kort och ska lägga upp några så fort jag kommer hem. Har inte kabeln till kameran med mig som vanligt. Frågade Lisa och Richard om de vill vara gudföräldrar till Irma när vi döper henne. Jag och Micke är gudföräldrar till Theo. Hoppas de inte tror att vi frågade bara därför. Jag har alltid velat att Lisa ska vara det. De svarade ja i alla fall, hoppas de vill det. Svårt att säga nej när någon frågar:)

Nu ska jag sätta min telefon på laddning och krypa till kojs. Ska bli intressant att se hur natten går med Irma. Hon sover i spjälsäng för fösta gången. Hon är ju van att sova med oss i sängen. Jag får så ont i ryggen bara av att jag ofta blir liggande på sida så det är bra om hon kan börja sova själv. Två nätter har hon sovit själv i vagnen. Senaste gången var natten till idag (igår) då jag gick och la henne vid elva och fick väcka henne lite över nio för att få amma. Det var ett tag sedan hon slutade amma på natten, men hon brukar fortfarande vilja ha vid sex- /sjutiden. Nu hade hon tydligen bestämt sig för att sova över även den tiden och mina bröst var som läckande vattenmeloner.

I morgon ska jag börja dagen med hallon till frukost som jag var ute och plockade tidigare ikväll. Och sen ska jag gå ner till Titti, ta en sväng ner till sjön och kanske baka en chokladkaka som jag köpt färdigmix till. (Kan man kalla det att baka då?!:))

God natt!

Inga kommentarer: