26 juli 2008

Fika i Galtvika

I onsdags hälsade vi på Lisa, Richard, Theo och Malte i Galtvika. Här är alla tre änglarna. Theo hade fullt sjå att hålla styr på lillebror som ville kika närmare på bebisen.

Passade på att fråga Lisa och Richard om de ville vara gudföräldrar till Irma på dopet, det bestämde vi redan innan hon föddes att vi ville fråga dem. Eller, jag bestämde mig väl redan när jag var liten att jag ville att Lisa skulle vara det. Min bästis:) Vi är gudföräldrar till Theo. Det är riktigt kul. Vet inte riktigt vad det innebär nu för tiden. Det heter ju inte gudföräldrar heller längre utan faddrar. Det står i fadderbrevet vi fick på dopet att man ska hjälpa eller vägleda dem i den kristna tron eller nåt sådant. Det kanske inte riktigt är man grej, men det kanske kan vara skönt att veta att man har en vuxen som man är speciell för?!



Inga kommentarer: